انواع روش های تبلیغاتی متعددی در دنیای بازاریابی و کسب مشتریان و رسیدن به سود بیشتر و حفظ مشتریان قدیمی وجود دارد که یکی از این روش های تبلیغاتی ، تابلوسازی است . تابلوسازی انواع متعددی دارد که در ادامه برخی از آنها را شرح می دهیم :
تابلوسازی خطی : این روش به دو صورت دستی و یا از طریق برش برچسب های روزرنگ ، شب رنگ و یا فسفری که توسط کاتر پلاتر بریده شده و سپس بر روی متریال های متعددی همچون ورق پلاستیک ، گالوانیزه ، شیشه ، ام دی اف و غیره چسبانده می شود
تابلوسازی راهنما :
این تابلوها به دو روش سالنی و محیطی ساخته می شوند که از روش سالنی برای راهنمایی بخش های داخلی اماکن استفاده می شود و از روش محیطی نیز در خیابانها برای راهنمایی و معرفی مکان ها بهره می برند . در تابلوسازی به این روش از تابلو خطی ، لیزری ، چاپی مانند فلکسی استفاده می شود .
تابلو نئون :
تابلو نئون یکی از شیوه های قدیمی ساخت تابلو تبلیغاتی محسوب می شود که قابلیت انتشار نور را دارد اما هنوز هم استفاده از آن کمرنگ نشده و توسط خیلی از کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد .
تابلو
لایت از نور منشا می شود و باکس به معنی جعبه است . بک لایت نام یک نوع متریال چاپی است که در فضاهای داخلی کاربرد دارد . تابلوی تبلیغاتی لایت باکس به تابلوهایی اطلاق می شود که در یک باکس از جنس آلومینیوم ، چوب ام دی اف ، و یا